Friday, December 18, 2009

kenduri india

Beberapa malam lalu aku dan beberapa kawan ke rumah en raja.kenduri kahwin anaknya.
Masa aku dapat sms mengatakan anak en Raja kawin.aku ingat anak en raje( slang melayu) bukan raja.Aku boleh marah kawan aku sebab tak jemput sama.
Bila nak pergi baru mereka kata en raja...gopal. Cis.
Sebab dah janji aku ikut saja.kendurinya simple,tak de tepung tawar,mereka cuma duduk atas pentas,sapa nak ambil gambar naik terus ke atas.

makanan pun simple,nasi briyani,kari kambing ,kari ayam,acar mentah.kalau kenduri melayu....puh sekurang-kurangnya 6 macam lauk.

Yang peliknya tak de pulak bau india,dah moden agaknya.Tahniah en raja

4 comments:

Anonymous said...

Salam Maal Hijrah Pak Andak.
Harap dapat dibaca kali ini. Orang Melayu sekarang kenduri kahwin kalau tak secara besar-besaran macam tak sah kahwin. Sepatutnya acara akad nikah itulah jadi tumpuan dan utama. Kalau tak jadi akad nikah pada hari itu agaknya namakenduri tu? Sebenarnya Melayu -Muslim di Malaysia telah hilang arah atau pedoman sebenar! Nak cari atau tuntut ilmu, malas. Maaf Pak!

pak andak alwi said...

sokong 110 peratus

ruzaini said...

salam pak andak, teruskan perjuangan tuan dengan banyak menulis lagi.berikan kami sesuatu yang bolih menjadi lebih baik dari semalam.menjadi muslim yang sebenarnya, walaupun zaman berubah, amalan islam tetap di landasan yang betul.

pak andak alwi said...

ruzaini,doakan pak andak agar terus istiqamah dalam perjuangan