Sunday, May 2, 2010

PAS KawasanTampin

Alhamdulillah hari ini dapat masuk mesyuarat agung Pas kawasan Tampin.Kebetulan berjumpa dengan aku punya illustrator merangkap tok siak markas pas Gemencheh ...Amran Abu bincang pasal majalah.

Aku adalah tetamu tidak diundang.

Kami tiba ketika agenda perasmian bermula,dan ucapan aluan dari YDP baru bermula.Hebat.Cerita perjuangan.YDP ust Zakaria menyebut ,kita tidak boleh tinggalkan melayu dan kita perlukan melayu .Orang - orang melayu banyak menyumbang kemenangan kita dalam pilihanraya. Ustaz juga ada menyebut oleh kerana kita terlalu biasa menempuh kekalahan akibatnya kerja kita seperti kerja orang kalah ...sedangkan sepatutnya kita bekerja seperti orang menang atau orang yang ingjinkan kemenangan. Aku amat berharap YDP menggunakan intonasi yang tinggi kerana isi ucapannya amat bermotivasi.

Tiba kepada ucapan dari perasmi. Ops lupa nak cakap...mesyuarat kali ini memang best, buat kat kelab golf...Kelab Golf dan Resort Gemas. Dewan sesak...aku hampir tak dapat kerusi. ( tak tipu ).

Perasmi adalah Ust Nasha , mulakan dengan kisah Hulu Selangor dan menyatakan kebarangkalian untuk PR menang adalah tinggi.Antara intipati ucapan beliau adalah , kita berada dalam peperangan kerana pilihanraya seperti peperangan dan dalam peperangan penuh tipu daya atau taktik dan strategi.Beliau juga menegaskan dari pemerhatiannya , terutama semasa PRK hulu selangor , umno amat takut jika calon yang bertanding adalah calon Pas.Malah parti gabungan juga memandang hebat kepada pas,persoalannya adakah pas hebat?"soal beliau pada perwakilan... Ust nasha menggariskan beberapa kaedah memantapkan parti..
  1. gerakkan program menambah ahli
  2. up date daftar pemilih..ini penting untuk mengatur strategi
  3. dekatkan diri dengan masyarakat
  4. jangan syok sendiri

Aku tertarik dengan tag yang diperkenalkan oleh ustaz dalam usaha memasyarakatkan parti ,

"kita dengan orang Islam adalah saudara se Islam dan kita dengan bukan Islam adalah saudara se insan"

lepas tu aku ajak amran balik.....tak nak tunggu , takut kena marah...haha

No comments: