Tuesday, April 27, 2010
entahlah...
dulu ...ada seorang tua,alim.dikampungnya ada sebatang pokok,ramai orang kampungnya telah sesat dengan menyembah pokok itu.suatu hari dia terfikir untuk menebang pokok itu.dia pun mengatur strategi untuk memusnahkan pokok itu. apabila dia sampai ke pokok itu,syaitan yang bersembunyi di belakang pokok pun berkata,"engkau jangan tebang pokok ini...sebagai balasannya aku akan bagi kau wang , wang ini nanti kau boleh gunakan untuk berdakwah.." " ahhhh....tak de tak de aku akan tebang juga , kau menyesatkan orang kampung ini"" kau balik dan fikir dulu....aku akan mulai memberi kau esok hari...kau bangun dari tidur lihatlah dibawah bantal mu" orang tua pun balik .esoknya bangun dari tidur dia dapati bawah bantalnya banyak duit..dia rajin derma sehinggalah duit tidak lagi muncul di bawah bantalnya...dia bingkas bangun "ah ini tak boleh jadi ,syaitan ni dah menipu" bila dia hendak pergi menebang pokok itu syaitan menahannya , dan berkata "kau takkan dapat menebang pokok itu .....dulu kau ingin menebangnya kerana Allah tetapi kini kau ingin menebangnya kerana wang."aku lihat ramai yang sebegini ...masih membiarkan orang sesat kerana ia mendapat nikmat,sehinggalah nikmat itu akan ditarik balik baru akan menentang toghut....menentang kerana tak dapat wang,jika dapat semua betul...wallah hu a'lam
Friday, April 23, 2010
majalah kafe pak andak
Pak andak sedang berusaha menerbitkan majalah Islamik yang santai,sesuai untuk semua peringkat umur .gaya bahasa yang mudah di fahami dan diselangseli dengan ilustrasi karton,potret dan lukisan-lukisan yang amat mententeramkan jiwa.
isu pertama akan terbit sebelum ramadha.insyaAllah jika cover siap awal ,pak anadak akan pamerkan di sini.
berminat nak cari duit...hubungi pak andak
isu pertama akan terbit sebelum ramadha.insyaAllah jika cover siap awal ,pak anadak akan pamerkan di sini.
berminat nak cari duit...hubungi pak andak
Wednesday, April 21, 2010
rehat sementara
kafe pak andak akan direhatkan sementara kerana proses typing sedang dilakukan untuk tujuan percetakan....
insyaAllah blog kafe pak andak akan dicetak sebagai sebuah buku.jika tiada aral melintang akan terbit dalam bulan jun nanti...
doakan saya dan jika berminat dan ingin membantu boleh e mel : malimalwi@gmail.com atau call 019-3700 698
insyaAllah blog kafe pak andak akan dicetak sebagai sebuah buku.jika tiada aral melintang akan terbit dalam bulan jun nanti...
doakan saya dan jika berminat dan ingin membantu boleh e mel : malimalwi@gmail.com atau call 019-3700 698
Sunday, April 11, 2010
entahlah....
Semasa menghadiri majlis kenduri pindah rumah kawan aku semalam, ada sorang kawan doakan negeri sembilan biar kalah,katanya kalau menang nanti
duit kerajaan akan keluar beratus ribu bagi saguhati kat pemain ,duit tu duit kita jugak .
Biarlah Kedah menang.itu orang kita....
Aku karta sama jer membazirnya kedah tu pun duit sapa?kalau BN buat membazir,pakatan buat boleh pulak.....?
duit kerajaan akan keluar beratus ribu bagi saguhati kat pemain ,duit tu duit kita jugak .
Biarlah Kedah menang.itu orang kita....
Aku karta sama jer membazirnya kedah tu pun duit sapa?kalau BN buat membazir,pakatan buat boleh pulak.....?
Sunday, April 4, 2010
pilihanraya hulu selangor - 1 pilihanraya 3 pertandingan
- Najib lwn Muhyiddin
- Umno lwn MIC
- PAS lwn Keadilan
Saturday, April 3, 2010
Tuesday, March 30, 2010
Cadangan skrip kepada pelompat parti
berikut adalah skrip saya cadangkan untuk dibaca oleh pelompat parti...sebab susah juga dia orang nak buat skrip.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ( kalau bukan Islam tak yah baca lah )
Saya berasa amat bersyukur dan lega pada hari ini , hati saya berbunga-bunga seperti baru terlepas dari tali gantung.Ingin saya sujud syukur kerana dapat membebaskan diri dari belenggu ikatan parti yang tak menentu,saya hari ini bebas dari firaun dan napoleon , brutus dan raksasa,saya rasa seperti ultraman .
Saya ingin mengatakan dan mendedahkan bahawa saya memeng bodoh selama ini , kerana menyertai parti pembangkang,dan saya lebih rasa bodoh kerana kawan saya yang lain telah berjaya dalam usahanya untuk meningkatkan tahap hidupnya serta keluarganya.
dalam parti ini saya tidak mendapat projek sesen pun , semuanya di bolot oleh orang-orang kuat firaun firaun kecil,adalah lebih baik saya berada bersama firaun yang besar dan memiliki pemerintahan ini.Firaun besar ini boleh menjanjikan saya laba dan nikmat yang boleh dipusakai oleh turun temurun saya.
Pengundi dan penyokong saya,saya percaya tuan-puan menyokong saya bukan menyokong parti saya maka walau saya keluar pun tuan puan sokonglah saya.Sebelum ini saya memang tidak mahu bertanding,tetapi saya telah di paksa oleh parti untuk bertanding dan kini saya menang ,,,bermakna sayalah yang kuat,bukan parti yang kuat.Kalau parti ya ng kuat mesti semua calon menang tetapi hanya calon tertentu sahaja yang menang.
Semua rakyat malaysia,sesungguhnya pada saya ada 18 buah kotak berisi dokumen,yang mengandungi kesalahan-kesalahan penasihat parti saya,presiden dan pemimpin tertinggi.Mereka memburukkan Perdana Menteri dan Isteri,memburukkan Malaysia,memburukan Rukun Negara dan apa yang saya kesalkan adalah mereka berusaha mendapatkan royalti , tidakkah ini akan menggugatkan ekonomi negara?mereka juga berusaha menyekat pemberian komisen,bukankah ini juga akan mengecutkan ekonomi negara dan menghalang pertumbuhan jutawan melayu.
Yang paling saya kesalkan adalah mereka langsung mengenepikan pembangunan bangsa melayu,mereka tidak suka melihat melayu bangun , lihatlah berapa ramai melayu bekerja di astro dan maxis,digi , berjaya group , guiness dan lain-lain syarikat , ini adalah usaha kerajaan u ntuk memajukan melayu.
tuan-tuan dan puan puan rasa saya bodoh ke?
nota:
saya jawab...tak! tapi BANGANG
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ( kalau bukan Islam tak yah baca lah )
Saya berasa amat bersyukur dan lega pada hari ini , hati saya berbunga-bunga seperti baru terlepas dari tali gantung.Ingin saya sujud syukur kerana dapat membebaskan diri dari belenggu ikatan parti yang tak menentu,saya hari ini bebas dari firaun dan napoleon , brutus dan raksasa,saya rasa seperti ultraman .
Saya ingin mengatakan dan mendedahkan bahawa saya memeng bodoh selama ini , kerana menyertai parti pembangkang,dan saya lebih rasa bodoh kerana kawan saya yang lain telah berjaya dalam usahanya untuk meningkatkan tahap hidupnya serta keluarganya.
dalam parti ini saya tidak mendapat projek sesen pun , semuanya di bolot oleh orang-orang kuat firaun firaun kecil,adalah lebih baik saya berada bersama firaun yang besar dan memiliki pemerintahan ini.Firaun besar ini boleh menjanjikan saya laba dan nikmat yang boleh dipusakai oleh turun temurun saya.
Pengundi dan penyokong saya,saya percaya tuan-puan menyokong saya bukan menyokong parti saya maka walau saya keluar pun tuan puan sokonglah saya.Sebelum ini saya memang tidak mahu bertanding,tetapi saya telah di paksa oleh parti untuk bertanding dan kini saya menang ,,,bermakna sayalah yang kuat,bukan parti yang kuat.Kalau parti ya ng kuat mesti semua calon menang tetapi hanya calon tertentu sahaja yang menang.
Semua rakyat malaysia,sesungguhnya pada saya ada 18 buah kotak berisi dokumen,yang mengandungi kesalahan-kesalahan penasihat parti saya,presiden dan pemimpin tertinggi.Mereka memburukkan Perdana Menteri dan Isteri,memburukkan Malaysia,memburukan Rukun Negara dan apa yang saya kesalkan adalah mereka berusaha mendapatkan royalti , tidakkah ini akan menggugatkan ekonomi negara?mereka juga berusaha menyekat pemberian komisen,bukankah ini juga akan mengecutkan ekonomi negara dan menghalang pertumbuhan jutawan melayu.
Yang paling saya kesalkan adalah mereka langsung mengenepikan pembangunan bangsa melayu,mereka tidak suka melihat melayu bangun , lihatlah berapa ramai melayu bekerja di astro dan maxis,digi , berjaya group , guiness dan lain-lain syarikat , ini adalah usaha kerajaan u ntuk memajukan melayu.
tuan-tuan dan puan puan rasa saya bodoh ke?
nota:
saya jawab...tak! tapi BANGANG
Subscribe to:
Posts (Atom)