Tuesday, March 30, 2010

Cadangan skrip kepada pelompat parti

berikut adalah skrip saya cadangkan untuk dibaca oleh pelompat parti...sebab susah juga dia orang nak buat skrip.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ( kalau bukan Islam tak yah baca lah )

Saya berasa amat bersyukur dan lega pada hari ini , hati saya berbunga-bunga seperti baru terlepas dari tali gantung.Ingin saya sujud syukur kerana dapat membebaskan diri dari belenggu ikatan parti yang tak menentu,saya hari ini bebas dari firaun dan napoleon , brutus dan raksasa,saya rasa seperti ultraman .

Saya ingin mengatakan dan mendedahkan bahawa saya memeng bodoh selama ini , kerana menyertai parti pembangkang,dan saya lebih rasa bodoh kerana kawan saya yang lain telah berjaya dalam usahanya untuk meningkatkan tahap hidupnya serta keluarganya.

dalam parti ini saya tidak mendapat projek sesen pun , semuanya di bolot oleh orang-orang kuat firaun firaun kecil,adalah lebih baik saya berada bersama firaun yang besar dan memiliki pemerintahan ini.Firaun besar ini boleh menjanjikan saya laba dan nikmat yang boleh dipusakai oleh turun temurun saya.

Pengundi dan penyokong saya,saya percaya tuan-puan menyokong saya bukan menyokong parti saya maka walau saya keluar pun tuan puan sokonglah saya.Sebelum ini saya memang tidak mahu bertanding,tetapi saya telah di paksa oleh parti untuk bertanding dan kini saya menang ,,,bermakna sayalah yang kuat,bukan parti yang kuat.Kalau parti ya ng kuat mesti semua calon menang tetapi hanya calon tertentu sahaja yang menang.

Semua rakyat malaysia,sesungguhnya pada saya ada 18 buah kotak berisi dokumen,yang mengandungi kesalahan-kesalahan penasihat parti saya,presiden dan pemimpin tertinggi.Mereka memburukkan Perdana Menteri dan Isteri,memburukkan Malaysia,memburukan Rukun Negara dan apa yang saya kesalkan adalah mereka berusaha mendapatkan royalti , tidakkah ini akan menggugatkan ekonomi negara?mereka juga berusaha menyekat pemberian komisen,bukankah ini juga akan mengecutkan ekonomi negara dan menghalang pertumbuhan jutawan melayu.

Yang paling saya kesalkan adalah mereka langsung mengenepikan pembangunan bangsa melayu,mereka tidak suka melihat melayu bangun , lihatlah berapa ramai melayu bekerja di astro dan maxis,digi , berjaya group , guiness dan lain-lain syarikat , ini adalah usaha kerajaan u ntuk memajukan melayu.

tuan-tuan dan puan puan rasa saya bodoh ke?

nota:
saya jawab...tak! tapi BANGANG

No comments: