Sunday, June 1, 2008

Entahlah Ustaz

Minggu lalu ada berita. Dalam akhbar ada , dalam tv pun ada. Berita ADUN Kelantan ceraikan bini no 2nya.
Kawan saya kata orang UMNO saja besarkan cerita. Kawin cerai biasalah.Ada pulak kawan saya kata " Janda PAS untuk orang PAs saja" ada pulak kata "bertuah ustaz tu kawin masa perempuan tu 18 tahun"

Saya pun tak kisah sangat, tapi tengok bininya , nampak jambul.apa cerita ni pak ustaz. Bini Imam hadhari nampak jambul heboh kena kutuk dek kekawan ustaz.ustaz pulak kawan tok guru , bini macam tu, apa cerita?

Macammana Ustaz ceramah pilih pemimpin biar betul, ustaz pilih bini pun tak kena? Ustaz mungkin ada hujjah tapi eantahlah ustaz.

Saya pun tak paham , rasanya lebih 10 ADUN Kelantan bebini lebih dari satu.Kawinlah untuk release tension , jaga elok-elok dan pilih elok -elok jangan nanti jadi fitnah. Masalahnya orang sebut orang PAS punya bini.Kalau dia orang kata bini ustaz tak pe juga, kalau sebut bini orang PAS saya pun kena bela diri.

ADUN Kelantan pun makin kaya nampaknya, ambik komisen tak pe , jangan ambik rasuah dahlah. Tapi kalau banyak sangat bahaya juga , sebab kekawan lain marah kat Najib sebab ambik komisen. Kesian Najib kena bela diri.Ustaz ambik mungkin ada hujjah yang bernas maka tak salah dan tak haram, orang UMNO ambik salah sebab tak de hujjah yang syarie.

ADUN Kelantan dan ADUN-ADUN PAS kat negeri-negeri yang menang eloklah ikut usrah semula. Jangan jadi Naqib, jadilah Mad'u.

2 comments:

kafe kenyalang said...

ontah lah pak andak..den raso,dio corai pun sobab jambul agak eh..dio dah ponek tarbiahkan bini dio tu..wallahuallam..

pak andak alwi said...

YOLAH SANGKO BAIK