Tuesday, March 3, 2009

marah,sedih,kelakar rasa bangang

Masa mula-mula kes ADUN Perak lompat parti.Kerajaan PR kena guling ( Kena guling maknanya yang ada sekarang hasil gulingan,maka hampehlah) aku memang marah.

lama-kelamaan aku rasa sedih bila aku lihat YB Nizar kena halau dari ofis,kena halau dari rumah,kereta nak kena ambik balik.Aduh,perit,tapi aku sedarkan diri,semua milik Allah.Harta kita boleh diambil bila-bila sahaja.Tahta juga begitu.

Sekarang ini aku rasa kelakar pulak.Macam budak-budak.Mesyuarat dewan kat bawah pokok.Dikerumuni orang ramai.alahai ,teringat cerita laksamana do re mi , raja Pasir Berdengung mesyuarat bawah pokok.kelakarlah pulak.Macam bebudak kelahi.

Hari ini rasa bangang pulak muncul , sebab dah mula nak tau undang-undang tubuh kerajaan negeri Perak,nak tau perlembagaan.Alahai , nak buat apa?Aku bukan peguam.Tu yang rasa bangang tu.Rasa bangang ok lagi, tapi bila rasa dibangangkan oleh UMNO aku marah balik.

Inilah yang berlaku apabila sijahat yang pandai bergaduh dengan si pandai yang jahat.Kena ada sipandai yang baik jadi hakim.hehehe

No comments: