Wednesday, May 21, 2008

Mahathir nak tebus dosa ke?

Dulu Anwar dipecat . Dia berada di luar UMNO selagi Mahathir ada di sana. Dia yakin Mahathir memfitnahnya. Sekarang dia telah berada di luar UMNO dan strateginya menjadi dan berkebetulan UMNO bermasalah , BN kucar kacir maka parti yang mendapat nasihatnya atau parti yang masih meminati Anwar telah menang besar.

UMNO nak buat peralihan kuasa kerana kegagalan pemimpinnya mengekalkan majoriti besar.Anwar pula memberi keyakinan , peralihan kuasa adalah kepada beliau.

Untuk menaikkan Anwar Abdullah mesti diundurkan. Caranaya adalah dengan desakan semua.Kalaulah dengan fitnah Anwar boleh jatuh maka dengan hujah-hujah bernas tentang kepincangan Abdullah , penyelewengan dan isu ketuanan melayu ,tidak mustahil Abdullah akan terjun juga.

Tidak Mustahil Mahathir akan boleh menawarkan Anwar menyertai UMNO atau mengajak PKR menyertai BN untuk membina satu peralihan kuasa dan Malaysia Baru.Anwar pula boleh berhujah dengan baik bahawa kita hendaklah sama-sama membina Negara yang tercinta ini dan inilah hasil perjuangan kita.

PKR boleh masuk BN , PAS macammana pulak?

No comments: