Tuesday, May 13, 2008

Sedarlah

Kalau kalah kita kata "itu takdir Allah " , "Allah belum izinkan lagi"," Sabar dengan ujian Allah" ."Belum layak menang" dan banyak lagi kata yang disandarkan kepada Allah, malah dalam banyak ceramah YB Gobala pun selalu sebut ayat al Quran " Kita merancang , Allah merancang dan perancangan Allah lebih baik".

Sekarang banyak dah menang , saya nak nasihat bahawa itu bukan kemenangan awak, sedar diri sikit, jangan sangka itu kerana strategis .Kalau kalah kerana Allah mengapa bila menang lupa Allah. Mengapa soal negara Islam semakin tenggelam.Kalau nak kuasa dan melupakan soal kekuasaan Islam aku pun menyampah dengan PAS dengan PKR lagilah apatah lagi dengan DAP.Sekarangseperti pemerintahan individu sahaja, tak sepakat , Kelantan cara Kelantan TN Gurulah , Kedah cara Kedah Ust. Azizanlah, Perak cara Perak IR Nizarlah.

Parlimen pun main belasah je.

Tempat aku bendera lambang bulan hanya di dalam pusat khidmat wakil rakyat. Dulu itu markas PAS sekarang pusat khidmat , di luar tak de lambang bulan dah. Masa belum menang ada markas , sepatutnya masa dah menang lagi banyaklah markas pas tapi yang berlaku sebaliknya.

Dari segi cari duit . aku pun confius . kalau untuk orang yang bukan orang PAS beria-ia kita tolong sedangkan dalam masa yang sama sahabat kita ramai susah. Untuk PASTI susah nak tolong , tapi bab nak tolong yang lain berlumba-lumba minta derma. Berjuang untuk beri pendidikan percuma tapi buku pasti ibu bapa kena beli , tak de ke peruntukan pusat atau tak pernah ke ahli strategis fikir benda ini. Selangor nak beri RM 1000 sorang pada pelajar IPT kalau 20,000 orang 20 juta. alamak , tolonglah beri budak pasti duit dan pengurus pasti takdelah pening sangat.

No comments: