Friday, July 17, 2009

alahai polis

kes altantuya lom settle.
helmi lom jumpa,raja petra pun tak dapat cari ,along lagi , ni tambah lagi satu,dapat cari ke sebab sebenar teo mati?

entah-entah ( agaknya ) nanti post mortem menunjukkan ia mati mengejut kerana tekanan darah rendah.Bila tidur lambat metabolisma terganggu,tekanan darah jadi rendah.dia berjalan tepi tingkap nak tengok-tengok kat luar tiba tiba pening.terus terjatuh.

masa rumah aku dimasuki pencuri,sampai pukul dua pagi aku kena soal siasat.aku cakap kat bini aku siapa yang salah aku atau pencuri?kami ketawa.

dia tanya aku kerja apa,mengajar apa,ayah aku kat mana,bila mati,aku lahir katmana dan macam-macam lagi?aku jawab je bila aku tinggikan suara bini aku nasihatkan jangan marah. dia (polis)kata ini prosidur.
dia tak benarkan aku dan isteri memegang tombol pintu,kotak barang kemas dan lain-lain.aku tak pegang.Tapi dia orang pegang semua tu tanpa sarung tangan.alahai.

dia angkat kotak dan tabung tin aku,bawa ke meja dapur dan mulakan menyapu karbon mencari cap jari.Tapi dia tak pakai glove.haha.nak marah tak boleh . habis meja aku hitam.

pegawai penyiasat panggil aku tanya pulak income berapa.sekali ceramah dapat berapa.Paling best bila last sekali dia tanya,agak-agak siapa yang curi.?aduyai,tension.

Pagi itu jiran aku datang dia tanya , buat repot ke malam tadi.?aku jawab , ya. Dia akata lagi,lain kali tak payahlah,sebab rumah dia dah empat kali kena pecah dan empat kali buat repot tapi habuk pun tak da.

lepas sebulan rumah dia kena lagi dan dia tak buat repot.mengabih boreh.katanya.salinan repot pun kena bayar.kalau tak buat repot jimat minyak,duit telefon,duit letrik dan fee repot.

hahaha nak buek camno?

1 comment:

ALI MAIDIN said...

report tu untuk buat lapuran tahunan - berapa kes setahun.