Monday, July 13, 2009

songkok

tak pakai songkok pun bukan main marah umno.yang tak pakai tu bukan melayu.Lebih menakutkan dia orang marah pulak orang pas sebab tak marah orang yang tak pakai songkok tu.

alahai jang,kalau pakai songkok tu termasuk dalam peraturan dewan,speaker tegur dah lah.nak bising pasal apo.

Jom marahkan orang islam yang tak pakai tudung ,orang yang tak tutup aurat,yang rasuah,yang tak sembahyang,dan yang sah melawan agama.Apasal kau sonyap yo.

orang islam minum arak pun ramai,berzina pun ramai,dan puluh ribu anak luar nikah,dah beratus baby kena bunuh.

songkok,apala sangat songkok tu.

Isu bumiputra lagi besar.Kalau dia tak layak cakap je tak layak.Biarlah dia berjuang.

Aku ni bumiputra tapi tak de rasa apa pun,nak minta bantuan kerajaan,payah.Nak minta tekun dia minta sijil umno,nak tanah lagi susah.aku tengok bukan bumiputra lagi senang.Dulu aku dapat zakat RM15.00 masa nak raya.nak beli apa?yang dapat baju secondhand RM 5 dan seluar RM10. Itu je tahap bumiputra Islam.

Ada seorang babu kat tempat aku,dia main pacak je gerai,tak kena roboh pun,dia bukan bumiputra,bukan warga malaysia.Malah untuk besarkan sungai kontraktor terpaksa elakkan kedai beliau , walaupun sepatutnya dirobohkan.

Tapi kawan aku nak pacak gerai tak boleh,mohon tanah reject,kedai nak kena roboh,dia bukan setakat bumiputra malah bekas perajurit dan berpencen.

apa dia aku dan kau dapat sebagai seorang bumiputra?

No comments: