Friday, January 15, 2010

aku masih rindu

aku masih rindu Fiza.semasa posting ini ditulis aku masih lagi menitiskan air mata.sejak sebelum solat.
Kebelakangan ini aku sering teringatkan Fiza,walau aku cuba melupakannya ianya masih lagi berlegar difikiranku.

biasanya sebelah petang , sebelum azan maghrib Fiza akan mengangkat pakaian di jemuran,aku akan membantunya,ketika ini ia akan bercerita tentang peristiwa di tempat kerjanya,dan ada kalanya kami hanya bergosip sahaja.

Setelah itu kami akan bersama menyiram bunga,kami memang minat dengan bungaan,malah fiza yang paling rajin sejak aku tidak berapa berupaya mengangkat pasu-pasu bunga.dialah yang menyusunnya.seperti drama drama melayu ,ketika inilah kami bersenda gurau,walau pun basah,aku suka mengusiknya .Sesekali kami akan masak untuk makan malam bersama,kalau dia masak aku suka tolong,tetapi kalau aku yang masak aku tak bagi dia tolong.Dia akan kacau juga aku , jika aku berpaling dia akan masukkan garam dan berkata garam dah masuk....lalu dia lari ke ruang tamu.

ya Allah,ingatan aku pada Fiza masih tebal.
Tolong aku ya Allah.

Saat akhir Fiza kami solat berjamaah bersama dalam keadaan duduk di atas kerusi lantaran kaki aku sakit dan kaki dia juga sakit.
selepas solat aku akan berdoa,dan dia akan bangun mencekup dalam genggaman aku,seolah-olah mengambil sesuatu.Ya allah aku bahagia dengan tingkah lakunya.

Ketika sihat , selepas solat dia akan baring di ribaan aku sehinggalah habis wirid dan dia tertidur.Walau aku kebas aku tidak akan anjakkan kakiku.

aku masih ingat Fiza.

Ya Allah bantulah aku.

3 comments:

Anonymous said...

Tak kuasa nak baca kerana sedihnya hingga ke ulu hati tapi aku baca juga...

Anonymous said...

p.andak..
saba la ye p.andak..
ema x sampai ati tgk p.andak sedih camni..
insyaallah arwah m.ndak bhgie kt sane..
kite doakn smoge rohnye dcucuri rahmat..
p.ndak jgn ikutkn sgt rase sedih 2..nnt p.ndak skit..jge diri p.ndak..ema slalu doakn yg t'baek utk p.ndak..

Anonymous said...

Semoga Allah beri kekuatan pada Andak....فَٱصۡبِرۡ صَبۡرً۬ا جَمِيلاً (٥)