Sunday, January 24, 2010

Cemburu Allah

cemburukah Allah padaku
lantaran kasihnya aku pada isteriku
cemburukah Allah padaku
lantaran cintanya aku terhadap isteriku
cemburukah Allah padaku
lantaran sayangnya aku pada isteriku
cemburukah Allah
pada kasih sayang kami
cemburukah allah
kerana kemesraan kami
cemburukah Allah
kerna akrabnya kami
Ya Allah adakah Dikau cemburu pada kami
kerna kasih sayang yang Dikau hadiahkan pada kami
membuat kami melupakanMu
Ya Allah
cemburukah Dikau padaku
kerna menyanjung hadiah yang Dikau berikan
tetapi terlupakan Dikau yang memberi hadiah
Ya Allah cemburukah Dikau padaku
kerna lidahku basah menyebut hadiah yang Dikau berikan
aku terlupa akan Dikau
pemberi hadiah
aku jarang memuja Mu
lantas...
Ya Allah
Dikau ambil semula hadiahMu
Dikau rentap dengan tiba-tiba
Dikau tinggalkan aku tanpa hadiah itu
hadiah yang amat aku sayangi
Ya Allah
Aku amat menyangiMu
aku juga kasih pada hadiahMu
Andai cemburuMu kerana Dikau sayang pada Ku atau Isteriku
aku terima takdir Mu
Ya Allah
aku cuba memahami
bahawa cemburu itu
tanda sayang
tanda kasih
Dikau pada kami
hambamu...

No comments: