Monday, January 4, 2010

penggunaan kalimah Allah

Saya pernah bertanya kepada seorang Dr. tentang fatwa jihad ekonomi.katanya dalam Islam tiada istilah jihad ekonomi dan jika fatwa tersebut dibuat di Malaysia ia juga terpakai di seluruh dunia.

Begitu mudah mengeluarkan fatwa tergelincir aqidah jika menyokong keputusan mahkamah,begitu mudah mengambil keputusan dan lari dari kefahaman yang diajar ditarbiah sebelum ini oleh sahabat-sahabat yang berfatwa.

Ceramah perdana sambutan tahun baru yang dianjurkan oleh pihak DUN Paroi ( Pas ) juga menyebut bahawa penggunaan kalimah tersebut tidak menjadi masalah dan mereka yakin ini ada tujuan politik.Bagaimana orang awam yang sudah hampir percaya dengan kehebatan Islam dan sikafir yang mulai yakin dengan sistem Islam mulai terkeliru dengan isu ini.

Ustaz-ustaz,cikgu-cikgu berusaha bersungguh-sungguh menerangkan bahawa penggunaan kalimah Allah ini pernah dilakukan sejak dahulu.

Jangan bagi hujah perlembagaan sahaja,jangan berhujah dengan emosi kemelayuan sahaja,berhujahlah dengan fakta dan dalil yang sahih.Rakyat semakin cerdik.

Hari raya aidil fitri dan aidil adha bukan orang melayu punya.Jangan ajak orang lain kongsi.

No comments: