Friday, February 26, 2010

gelandangan

Memang aku tak sangka , ada gelandangan dari bangsaku.Tiada pondok berteduh , hanya kaki lima menjadi bilik tidur, kekadang beratap jambatan.Bertukar rumah bukan kerana banyak tetapi tak berumah,makan benda buangan,disitulah mereka membina keluarga....bagaimana?

Sungguh aku tak sangka.selama ini aku ingat hanya bangla yang merempat,tetapi bukan ,aku silap,aku baru tau.

Aku sedih.

Perlukah kapal selam jika rakyat jadi gelandangan
perlukah jet shukoi
perlukah stadium yang besar jika hanya untuk sukaria
perlukah sambutan rumah terbuka
jika begini keadaan rakyatnya
perlukah papan tanda bergambar pemimpin
perlukah yang tak perlu itu
perlukah kita pada pemimpin begitu

fikirlah

1 comment:

KASIHCIKGU said...

salam perkenalan, boleh blog listkan sgkasai di sini? TQ