Tuesday, February 16, 2010

wasiat 1

kepada
sahabat-sahabatku

sahabat ,aku ingin berwasiat kepadamu . aku harap wasiat ini akan tersurat di sini dan dapat dibaca oleh dikau wahai sahabatku.

Walau hati dan semangatku ingin hidup lebih lama lagi,tetapi perasaan aku bercampur aduk antara ingin hidup atau memohon pada Allah supaya dipendekkan ujian pada ku.Adakalanya aku begitu kuat berdepan dengan ujian yang ditakdirkan Aallah untukku,dan adakalanya aku begitu lemah menghadapi ujian ini.

Kadangkala aku merasakan aku mungkin tidak bertemu dengan kalian pada hari esok lantas aku ingin memohon kemaafan atas segala ketelanjuran,keceluparan , kekasaran.aku tahu aku punyai lidah yang celupar yang biasa menyakiti hati kalian.

sahabat
Andainya aku dijemput dahulu,menemui dua malaikat di alam barzakh sana.aku harap kalian doakan aku sejahtera di sana.uuskanlah jenazahku dengan sebaik-baiknya.kafankan aku dengan kain putih yang disirami mawar yang harum.letakkan aku di atas tilam ,walau nipis kerana mungkin badanku akan terasa sakit bila terbaring lama di lantai.

Sahabat
Aku ingin jenazahku disembahyangkan oleh ramai orang,aku benar-benar inginkan begitu,maka andai kau tahu aku telah tiada,khabarkanlah pada semua bahawa aku telah tiada dan mintalah mereka menziarahi aku dan katakan aku ingin mereka solatkan aku.

sahabat
hari ini aku semakin hiba,rasa akan meninggalkan semua datang dan kembali di dalam hati ini.

Sahabat.......

1 comment:

etahomestay said...

kita maafkan.. insyaAllah..