Thursday, March 11, 2010

di hari lahirmu

10 mac setiap tahun .aku akan ucapkan "selamat hari lahir sayang,ambong,fiza,nyonya,bu,aci," dan macam macam panggilan aku ucapkan kepadanya.
Pada 10 mac kami akan makan kek sahaja,dia yang tempah,tetapi mac 2009 dia hanya membeli kek coklat yang kecil,yang hanya boleh dimakan oleh kami berdua.
"hi hi " ketawanya
"jom" ajaknya sambil memotong kek,aku biasanya hanya menunggu dia menyuapkan ke mulutku kerana dia menghadkan makanan aku.
Kami biasanya makan besar pada 13 Mac iaitu semasa tarikh kelahiran aku pula.
Kami akan bertukar kad.
Hadiah terakhir aku kepadanya adalah cermin mata dan sehelai tudung.dia amat suka dengan cermin mata gelap ini,dan dia menghadiahkan kepadaku jam tangan , dompet dan minyak wangi.
kini,ianya hanya menjadi kenangan.
9 Mac kelmarin,aku bermimpi,dia datang dan berkata "jom balik".aku tersedar....lantas aku berkata"fiza nak bawak abang ke mana ni?"
aku cuba sibukkan diri,buat jualan buku di Majlis hafazan Quran,minum dengan kekawan sehingga tengah malam.
Aku gagal lagi untuk melupakannya.
Fiza...di hari lahirmu ,abang hanya mampu menghadiahkan sepotong doa kepada mu.semoga kau bahagia di sana..

No comments: