Tuesday, March 23, 2010

Pendidikan seks

Cadangan pengajaran pendidikan seks di sekolah amat baik jika tujuannya adalah untuk membendung maksiat yang berleluasa.Tetapi sebelum dilaksanakan sebaiknya dijelaskan kepada umum apa yang hendak di ajar.

Jika pengajarannya adalah bagaimana melakukan seks yang betul,cara-cara mengelakkan mengandung,jika termengandung apa perlu dilakukan,atau diajar masa-masa dilarang melakukan seks supaya selamat,maka ini akan menjadikan pelaku maksiat lebih selamat.

Apa yang merisaukan juga adalah siapa yang akan mengajar pendidikan seks tersebut,sedangkan guru agama pun menvabul murid,guru muzik merogol murid,paderi merogol lantas siapa patut mengajar.

Jikalah tuan-tuan mendengar borak dan sembang guru-guru lelaki atau perempuan sesama mereka mungkin tidak ada siapa yang akan menghantar anak ke sekolah , lebih-lebih apabila borak-borak semasa kursus.

Pendidikan sivik dah ada , pendidikan moral dan ada , pendidikan Islam dan dilakukan tetapi masalah masih berlanjutan.KAFA dan JQAF telah disempurnakan,tetapi mengapa masih berlaku keruntuhan moral malah bagi umat Islam patut dirisaukan kerana masih ramai yag tidak boleh mengucap apatah lagi solat.

Sebenarnya pendidikan yang ada mencukupi tetapi pendidik perlu diberi kuasa lebih agar mampu menjadi pendidik dalam dan luar sekolah

Jika selepas ini masalah minum arak berleluasa adakah kita perlu kepada subjek Pendidikan Minum pula?

Tegakkan hukum Islam ....lihat manfaat dan berkatnya.

No comments: