Thursday, July 10, 2008

ahli politik

Sesekali aku rasa ahli politik macam wrestler , ahli gusti.
cabar mencabar,kutuk mengutuk , pukul memukul di atas pentas , dalam gelanggang.bila loceng tamat berbunyi balik mandi dan boleh makan-makan atau bercuti bersama.

Penonton dan peminat fanatik dengan t shirt berlambangkan penggusti tersebut berasa bangga menyokong dan marah pada penggusti serta penyokong yang melawannya.

Dalam parlimen macam nak bertumbuk , masa rehat minum kopi bersama di kafetaria.Macam mana?. Aku rasa aku tak boleh buat macam tu.kalau bolehpun agaknya mau meletup dada aku bila besembang dengan musuh.

Kekadang aku hairan jugak , dengan musuh politik lain parti dia orang boleh sembang tapi musuh satu parti nampak muka melencong ke lain. Ontahlah.lu pikirlah sendiri

No comments: