Wednesday, July 16, 2008

kahkahkah...letak jawatanlah pak menteri

Aku menonton siaran debat pak menteri penerangan dengan penasihat parti keadilan rakyat. Aku respek kat Anwar sebab dalam keadaan tertekan boleh berhujjah dengan baik , boleh senyum , boleh buat lawak .lu memang hebat.

Pak Menteri shaberi memang kelakar.agaknya apa dia cakap dia pun tak tau, tak studi langsung.Merapu habis.aku rasa dia layak berhujah dengan Tn Haji Bahar orang tua umur 76 tahun dah kena strok , tapi steady lagi. ataupun dia debat dengan bang Usop , orang mereng bekas askar sebab aku pernah tengok dia berhujah dengan inspektor kesihatan tentang nyamuk aedes. Bang Usop tanya kat inspektor kesihatan tu mengapa bunuh nyamok sedangkan denggi itu disebabkan oleh kuman, bunuhlah kuman.Tak terjawab budak tu beb.

Bang usop tadi pun layak gantikan Nordin Kardi , entah apa-apa soalan.buat soalan pun tak reti camno nak jawab soalan.

Penggulungan lagi kelakar, "percayalah" "percayalah" apa benda nak dipercayai, mak den pun tak cayo dengan kau macam mano?

Oleh kerana dia janji kalau kalah dio nak turun atau rela turun den raso eloklah letak jawatan , taubat dari menipu orang kampung , masuklah PKR atau PAS atau joint Ibrahim Ali kat Parlimen.Kalau dia tengok rakaman debat tu dia mesti menangis terguling-guling tepuk dahi dan berkata " alahai bodonya aku ,dahlah tak hensem air liur meleleh pulak.ni semua dolah badawi punya pasal baik aku lompat parti"

No comments: