Monday, October 13, 2008

Taksubnya


kalaulah dah suka , semua betul.taksubnya,Isu replika anwar membuatkan aku tertinggi suara dengan beberapa pak aji di kedai kopi petang tadi.Dia orang PAS.Banyak derma kat PAS tapi pencinta Anwar.Dia kata



  • itu gambar aje bukan patung

  • nik aziz tak cakap apa pun

  • hj hadi pun senyap


  • kalau tak boleh , poster pilihanraya pun tak boleh lah

  • banyak lagi salah laku umno

  • kita bukan nak sembah dia

Entahlah.nampak gayanya orang PAS pun dah mulai sesat. Kayu ukur bukan lagi pada agama.Saya suka baca fatwa Ust Nasaruddin Tantawi,Harakah tak siarkan sebab apa aku pun tak paham. Ust nasarudin suruh turunkan sebab makruh mengikut mazhab maliki dan haram mengikut mazhab yang lain.


Dewan ulama perlu keluarkan fatwa, dan fatwa ini janganlah fatwa menjaga hati,biarlah fatwa yang bersumber kepada hujjah fekah yang benar. Bukan hujjah politik.


Kalaulah ianya tak bermakna mengapa perlu dirasmikan,menurut s manikavasagam , replika ini yang menjadi impian dan satu malaysia akan melihatnya.


kalau orang lain buat jahat kita pun boleh buat jahat juga ke?Kita cerita Anwar dan Pakatan Rakyat yang kita sayangi mengapa pula menunding jari pada gambar ali rustam di Melaka.


Pemuda PAS Selangor kena sedar sikit, jangan main sokong saja.Cerita bantah Mas Idayu tak Kemana, janganlah nak fatwakan patung ini pulak.Janganlah menambah kesesatan di Selangor.


Kalau duit sumbangan orang ramai diguna untukbuat patung , aku nak kempen supaya jangan beri sumbangan pada awak-awak dan awak.membazir.RM 5,000 bagi anak yatim atau ibu tunggal lagi bagus.


Patung tu setinggi 12 meter.Agaknya kalau Anwar PM , setiap negeri ada patung.Satu Malaya baru belanja RM 60.000 apa ada hal.Hancus


Bang , negara ni dahlah miskin ekonomi,miskin akhlak , tambah lagi miskin iman.

2 comments:

ca said...

kita dibutakan oleh cinta.

ALI MAIDIN said...

Saidina Ali kata ada orang terlalu cinta seseorang sehingga sanggup masuk neraka oi. ha hah.