Wednesday, January 7, 2009

Ada yahudi baik ?

Ada komen yang mempersoalkan pendapat saya Yahudi jahat.Bagi mereka ada Yahudi yang baik.Ya silakan berpendapat.

Saya cuma ingin membetulkan fikrah sahaja .Kita kena faham Yahudi yang baik itu bukan kerana Yahudinya dia , tetapi kerana fitrahnya sebagai manusia .semua manusia mempunyai fitrah yang sama. Iaitu fitrah inginkan keharmonian,keselamatan dan kebahagian.Fitrah manusia simpati pada yang tertindas atau dizalimi,fitrah manusia sayang pada bayi dan kanak-kanak samada Islam atau kafir.Maka baiknya Yahudi bukan sebab Yahudinya dia tetapi kerana dia manusia.

Jahatnya manusia kerana Yahudinya dia.Maka dalam doa kita , disangkutkan dalam surah Al Fatihah kita mohon ditunjukkan jalan yang lurus dan benar jalan orang-orang yang diberi nikmat atas mereka dan bukan jalan orang dimurkai dan sesat.Ulamak mentafsirkan jalan ini atau golongan ini adalah , golongan Yahudi dan Nasrani.

Allah juga memberikan peringatan bahawa Yahudi ini memang jahat , mereka tidak akan menerima umat Islam selagi umat Islam tidak mengikut milah ( cara hidup ) mereka.

Fahamilah bahawa Yahudi baik hanya kerana dia manusia,Dia mati di Palestin kerana dia manusia, tetapi umat palestin yang gugur adalah kerana Islamnya dia.

Umat Islam yang tak baik memang ada , dan dia tak baik bukan kerana Islamnya dia , tetapi kerana kufurnya dia pada agamanya.Lantas dalam Islam ada umat yang Munafik, syirik dan akhirnya murtad.Dalam Islam dosa boleh diampunkan oleh Allah kecuali dosa Syirik. Muslim yang jahat adalah muslim yang berdosa.Ada Muslim yang amalnya Islam tetapi Fikrahnya tidak menyokong Islam malah menyokong kafir.Ini amat bahaya.

Jika ada pemimpin Yahudi yang dilihat baik , itu hanyalah kosmetik sahaja,Wallah hu a'lam.

No comments: