Tuesday, January 27, 2009

Akhil Hayy

Dulu aku peminat Akhil Hayy.Mana ceramah sekitar Negeri Sembilan aku pergi , termasuk melaka.Cd lagu dia ada kat aku.CD ceramah pun ada.

Sekarang kalau suara dia keluar kat Astro Oasis aku alih.Atau aku tutup terus.Dia azan ke,dia nasyid ke , dia zikir ke atau dia ceramah dalam kafe akhil hayy aku alih.Aku taklah benci atau marah , tapi entah kenapa , aku tak leh ngam dah.Maleh je nak tengok.Belumlah menyampah lagi tapi maleh.

Aku ada cadangkan PA YB Paroi panggil dia ceramah.Tapi dia menolak, dia kata "tak payahlah".Aku pun tak tahu sebab apa.

Ada kawan yang pergi memerhati pilihanraya kecil Kuala Terengganu baru-baru ini menjelaskan bahawa , dia tak jumpa ceramah akhil hayy tapi Yassin Brothers , Azhan Atan , dan Nazrey Johani ada.

Saudara-saudara baru di Negeri Sembilan yang terdiri dari orang cina,india,orang asli dan iban duupun minat dengan Akhil Hayy,Aku yang perkenalkan.Tapi la ni ada seorang iban tu kata, dia dah tak minat dengan Akhil Hayy.

Dia rasa mungkin dakwahnya lebih luas sekarang , tapi aku tengok bebudak yang berlakon dengan dia , tak berubah pun.Macam hampeh juga.Lebih baiklah dia dipentas PAS , ramai yang suka dan berubah.

3 comments:

ALI MAIDIN said...

sampai tu macam ka?

pak andak alwi said...

benci tapi rindu

FAZA @ IMA said...

timah pun dah tak suke dia dah..

tapi die tu ensem ... hahaha... suke gak tengok muke die..wakakakak...