Thursday, January 8, 2009

aku fikir lain orang fikir lain nak buat cammana.?

Dari harakah daily

"Saya difahamkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) telah mengambil satu langkah di mana tabika-tabika yang berada di kawasan yang terbabit akan diuruskan oleh PBT itu. Hal ini bukan seperti disebutkan dalam akhbar tersebut bahawa seolah-olah Pakatan Rakyat ingin merampas Tabika Kemas yang diuruskan oleh Kerajaan Pusat," katanya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang juga turut dihadiri oleh Menteri Besar Selangor,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Liu Tian Khiew.

"Pengarah Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) Selangor yang mendakwa sebanyak 17 buah premis tabika telah menerima notis daripada PBT supaya menyerahkan kunci memang untuk pengurusan maknanya Tabika kemas sekarang ini perlu berurusan dengan PBT.

Kita tidak mahu lagi melihat dimana ada sesetengah tabika ini digunakan untuk tujuan menjaga kepentingan politik dan digunakan untuk segolongan orang sahaja tetapi ia boleh digunakan oleh semua orang tanpa mengira fahaman politik," ujarnya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Selat Klang juga turut menyangkal tuduhan Presiden PPPIM itu yang mendakwa dengan tindakan pengambilan tabika kemas itu, Pakatan Rakyat akan terus berkuasa di Selangor dengan menyemai pemikiran politik di kalangan kanak-kanak.

"Sebenarnya tidak langsung menjadi agenda Pakatan Rakyat. Bukan itu tujuannya, kita mengambil alih pengurusan tabika kerana tabika terbabit terletak di bawah PBT sudah tentu mereka (PBT) ingin menyelaraskan pengurusan tabika. Jadi, tidak ada langsung agenda politik dalam isu pengambilalihan kunci tabika kemas ini.

" Saya khuatir perkara ini akan dibangkitkan semula kerana ada beberapa orang wartawan menghubungi dan beberapa hari sebelum ini isu ini turut berlaku di Negeri Perak juga seolah-olah juga menutup tabika kemas," tegasnya.

Beliau juga turut mempersoalkan kenapa setelah sembilan bulan lebih kerajaan Pakatan Rakyat berkuasa, penutupan tabika kemas ini menjadi isu semula yang dimainkan oleh kerajaan.

"Ini adalah hanya satu helah politik yang disengajakan pada masa Kuala Terengganu tengah berperang sengit. Oleh itu saya mahu tegaskan di sini, tadika kemas akan beroperasi seperti biasa dan kami juga tidak mahu kawasan tabika itu digunakan oleh pihak-pihak tertentu bagi agenda yang mungkin tidak sihat dan semua dewan orang ramai perlu digunakan oleh semua pihak bukan sesetengah pihak sahaja,"tegasnya lagi. _

Tu jaga kepentingan politik lah tu

Dari alhuseyn.

Kemudian kami merangka perancangan kami untuk memalukan KPKU yang akan datang esok pagi.Kami buat sign board “DEWAN ORANG RAMAI KG SERI AMPANG, IPOH.” Selama ini, dewan tersebut hanya terpasang signboard ‘Tabika KEMAS’ sahaja, seolah-olah dewan orang ramai itu hak milik KEMAS sahaja.

Bila signboard dah agak kering sedikit, kami pun membawanya ke dewan Seri Ampang dan memasangnya didalam kawasan dewan tersebut. Sebelum meninggalkan dewan itu, saya buka kunci pintu dewan dan juga kunci pagarnya.Saya biarkan kunci dan rantai ditempat asalnya dan ia kelihatan tidak berosek dan Nampak seolah-olah terkunci, melainkan kalau diamati betul-betul.

Nakalnya dia....



No comments: