Monday, February 16, 2009

Aku setuju

Aku setuju juga kalau Elizabeth letak jawatan ADUN, atas kesilapan masa lampau.Aku lebih setuju kalau dia sedar akan kesilapannya lalu menukar agama kepada agama Islam dan bertaubat.Mungkin bayangan ini agak ekstrem.Tetapi tak mustahil.

Kalau semua ADUN PR yang ada kes atau skandal meletak jawatan,apabila rahsia mereka terbongkar.Maka sepatutnya ADUN,EXCO atau Ahli Parlimen atau Menteri atau Perdana Menteri apatah lagi Timbalan Perdana Menteri dari BN meletakkan jawatan apabila skandal mereka terbongkar.Samada skandal seks atau rasuah.

Gambar PM merangkul erat seorang amoi yang mengaku bersekedudukan dengan mat sleh.Gesalah dia letak jawatan.Puteri cina tu pun dapat gelaran datuk.Gambar TPM dengan Altantuya.Ada juga menteri tepuk punggung perempuan.Macammana.?

Kata Tuan Guru , yang tersiar dalam akhbar tu nasib dialah,yang tak tersiar tu pun nasib dialah.Maknanya semua yang terlibat harus bertanggungjawab atas kesilapan.

Aku mencadangkan semua yang ada kes atau skandal samada masa kini atau yang telah lalu eloklah letak jawatan.Katakanlah pada media nak tumpukan kepada keluarga atau bisnes sendiri,supaya diri tak ditelanjangkan.Kalau rahsia terbongkar bahaya beb.Sapa yang malu?mereka dan keluarga mereka.Sapa yang susah.Akuuu jugak,terpaksa menjawab kat pak cik-pakcik di kedai kopi Tok Bado.

No comments: