Sunday, September 28, 2008

MELAMIN dan PIYEM

Biasanya produk yang telah ada tarikh luput akan dikeluarkan dari pasaran selepas tarikh luput.Belum ada lagi produk yang tarikh luputnya berubah-ubah.Sekejap 10 Jun 2010 , sekejap tukar pulak Mac 2009.Biasanya produk sebegini dikeluarkan oleh syarikat yang dah nak lingkup dan bermasalah samada produk itu problem atau syarikat yang problem kita kena lihat.Cuma kita perlu ingat, bagi produk-produk beracun ni kita kena hindarkan, bahaya.

Dalam susu ada melamin53,000 kanak-kanak mendapat susah.Maka syarikat itu tak nak jual lagi,syarikat dah mintak maaf.yang salah melamin, tapi susu tak salah,nak buang melamin susah pulak maka buang je susu sekali.

Sekarang dalam negara ada melamin yang menyusahkan 25 juta rakyat.Bukan susah apa ,tapi susah dari segi psikologi,terpaksa memikirkan masalah negara.Aduh pak, penganggur ,pekerja kilang,jaga,pemandu semua pening semua cerita politik.Janda pening anak yatim pening semua cerita politik juga sebab mereka dah termakan melamin.UMNO pening pas pun pening,keadilan lagi pening apatah lagi MIC dan MCA.SAPP keuar landasan pun pening juga silap-silap terlanggar orang lain.

Bagi saya selagi dasar syarikat sama , iaitu nak untung tukar produk apa pun dia ikut dasar lama.Nak buat macam mana memang syarikat tu jual melamin semata.

Nampak gaya syarikat yang ada melamin piyem ni bertanggungjawab.Nak tarik lebih awal.Harap-harap semua pengguna pulaukan produk dari syarikat ini dan pulaukan terus syarikat tersebut biar tutup.Anda mampu mengubahnya.

No comments: